Test de evaluare sumativă
Numele:
Data:
Clasa:a VII a
Alege
răspunsul corect
1.Tunica mijlocie a globului ocular este :
a.retina b.sclerotica c.coroida
2. Lanțul de oscioare se află în urechea: a.externă b.medie
c.internă
Alege
răspunsurile corecte
3.Receptorul olfactiv este : a. un neuron b.stimulat de substanțe odorante c.formează nervul olfactiv d.este situat în mucoasa olfactivă
4.Mugurii gustativi sunt: a.situați în papilele
dermice b.alcătuiți din celule
receptoare ciliate și de susținere
c.receptorii gustativi d.stimulați
de substanțele sapide
Completează
spațiile libere cu noțiunile corespunzătoare
5.Pielea este alcătuită din trei.........:
.............,...........,.....................și .................
6.Asociază
corect noțiunile din cele două coloane:
a.sclerotica
amfibienilor A.acuitate
olfactivă redusă
b.linia
laterală B.cartilaginoasă
c.urechea
internă a șerpilor C.sensibili
la calitatea chimică a apei
d.animale
microsmatice D.conține
receptorii auditivi reduși
7.
Încercuiește litera A dacă apreciezi că afirmația este adevărată, iar dacă
apreciezi că afirmația este falsă, încercuiește F, transformând-o în afrimație
adevărată, fără a folosi negația:
A F In
procesul acomodarii un rol important il are cristalinul care-si poate modifica
curburile.
A F Hipodermul
este format din țesut epitelial pluristratificat keratinizat, avascular.
8.Rezolvă
următoarele sarcini
a.Explică o
funcție a pielii.
b.Precizează rolul
gustului și al mirosului.
9.Reprezintă
schematic un glob ocular, completându-l
Punctaj: 1-2 =0,25 x 2=0,50 p 3-5=0,50 x 3=1,5p 6-8=1x5=5p
9=2p
Un punct se acordă din oficiu.Succes !
Timp
de lucru-40 minute
Barem de corectare și notare
1.c =0,25 p
2.b-0,25p 3.a,b,d-0,50p 4.b,c,d-0,50 p 5-epidermul,dermul,hipodermul,anexe-0,50p
6. aB bC
cD dA -1p 7-A, F-Hipodermul este un
țesut conjunctiv lax,bogat în grăsime-2p
8.a.o
funcție explicată corect primește 1p
b-ajută la perceperea calității alimentelor, declanșează secrețiile
digestive -1p
9-desen-0,50p completarea legendei-1,50: 0,1153 x13
Un
punct se acordă din oficiu !
Felicitări
!
Pentru această temă am realizat un test de
evaluare sumativă la clasa a VII-a A cu un număr de 26 de elevi, fără nici un
absent, folosind itemi obiectivi, semiobiectivi, subiectivi, de complexitate diferită.
Ce am vizat?
1.1. Sistematizarea informațiilor din texte, filme,
tabele, desene, scheme, utilizate ca surse pentru explorarea unor sisteme
biologice, a unor procese și fenomene
1.2. Realizarea independentă a unor activități de
investigare pe baza unor fișe de lucru elaborate de elev
2.1. Interpretarea contextuală a informațiilor
științifice
2.2 Expunerea, în cadrul unui grup, a informațiilor
prezentate sub formă de modele, grafice, texte, produse artistice, cu mijloace
TIC, utilizând adecvat terminologia specifică biologiei - elaborarea și
prezentarea unor referate pe o temă dată, a unei comunicări științifice,
pornind
3.1. Realizarea unor modele ale sistemelor biologice
4.2. Interpretarea relațiilor dintre propriul
comportament și starea de sănătate
Ce rezultat am
obținut ?
|
Note obținute |
Sub 5 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
Nr.elevilor
evaluați Total=26 |
1 |
3 |
2 |
2 |
5 |
4 |
9 |
|
Media clasei 8,03 |
|||||||
Interpretarea
rezultatelor
Competențele 1.1
1.2 4.2 au
fost atinse însă restul doar partial.
La alegere simplă și multiplă copii s-au descurcat
bine, la asociere un număr de 6 copii au rezolvat doar partial, iar la
identificrea afirmațiilor adevărate sau false majoritatea le-au identificat
corect, însă 7 copii nu le-au transfomat corect în afirmație adevărată. În ceea
ce privește desenul, majoritatea știu componentele dar unii au dificultăți în
reprezentarea lui.
Ce decid mai
departe, pe baza a ceea ce am aflat la evaluare ?
-fișe de lucru
-utilizarea învățării differentiate
-exersarea desenului
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu